2017. december 15., péntek

Megfogant 41. rész



A szolga értetlenül mered gazdájára. Miklós hangjában a félelem árnyalata a legerősebb.
Hirtelen egy gondolat ütött szöget a fejemben. Mi van, ha épp most támadják meg őket? Ha épp most tör rájuk a gróf, hogy zsákmányát visszaszerezze? Most, mikor nem vagyok mellettük! Most, mikor a lovagok legjava a fővárosba özönlött!
Összenéznek. A szolga egy pillanat alatt veszi át ura gondolatait.
Megyek, uram! Máris csomagolok!
Egy órád van, nem több. Addig kifizetem a fogadóst.

Miklós pár pillanattal később már a lépcsőn vágtat lefelé. Az ivóba siet, hiszen fényes nappal van, ott találja meg a fogadóst a leghamarabb, gondolja. Bent nagy társaság mulatozhat, a dorbézolás, a csatazaj kihallatszik a folyosóra. A fiatal férfi óvatosan nyitja meg az ajtót, nem hiányzik most az életéből, hogy részeg alakok belekössenek. Bekukkant, szemei a fogadóst keresik, de egyszer csak egy nagyon ismerős, erős testalkatú férfin akad meg a tekintete. Összenéznek. A kupáját éppen magasba lendítő, hangosan szónokoló férfi szélesen elmosolyodik.
Miklós! Legjobb cimborám! Barátom! Ezt a nem várt szerencsét!
Már Miklós is mosolyog.
Brendon!? Ezer éve nem láttalak!
A két ember csontropogtató ölelésben forr össze.
Mi szél hozott ide? Még sosem láttalak a lovagi tornák idején a fővárosban! Ki szoktad vonni magad az ilyen mulatság alól.
Így van! Most sem a torna hozott ide, hanem a szerelem.
A szerelem!? Téged!? 
– Mit szólsz hozzá!? Én, aki legnagyobb ellenzője voltam az asszonyi népnek, maholnap megházasodom.
Miklós nem akar hinni a füleinek.
Atya világ! És ki a szerencsés menyasszony?
Na! Találd ki! Ugyan kitalálod-e?
Csak nem az a leányka, akit két éve együtt pillantottunk meg a Szűz Mária templomban!?
De, bizony!
Azonnal meg is bánja, hogy a hihetetlen szót kiejtette, mert Brendonon máris látszik a sértettség.
Azért annyira rossz választás nem vagyok!
Miklós siet a magyarázattal, mert a férfi tényleg jó cimborája, Isten ments, hogy megbántsa! Sosem lehet tudni, mikor lesz egymásra szükségük.
Azt a leányt úgy körülülték az anyja, két nővére, hogy álmomban sem gondoltam volna, hogy férfit a közelébe eresztenek.
Brendon már újra, őszintén mosolyog. Nagyon jó tulajdonsága, hogy sosem szív semmit mellre, alapvetően békés természetű.
Ha van időd néhány pohár borra, mindent elmesélek.
Miklós határozottan nemet int a fejével.
Nem több pohár borra, de egyre sincs időm. Éppen szív dolgában járok én is.
Brendon széttárja a karját, már munkál benne a korábban elfogyasztott bor.
Keblemre cimbora!
Hatalmas, mackós öleléssel veszi körül Miklóst, aki a nálánál jóval nagyobb férfi csontropogtató ölelésében szinte törpének érzi magát, pedig külső szemlélő mindent mondana reá, csak azt nem, hogy apró termetű.
Neked is mostanában lesz az esküvőd?
Végre elereszti. Miklós kicsit hátrébb lép.
Én már túl is vagyok rajta.
Mit nem mondasz! Ilyen hirtelen! Rákacsint Miklósra. – Tán csak nem sürgős volt az az esküvő!?
Miklós egy pillanatra félrenéz, de azután szinte kényszeríti magát, hogy újra Brendon szemeibe nézzen.
Ugyan! Dehogy! Szüzet vettem magam mellé, ahogyan szokás!
Atya világ! Ne is mondj semmit! Én is kitalálom, hogy ki az a leány! Akit egy éve úgy dicsértél, akit egy fogadó folyosóján pillantottál meg! Igazam van!?
Miklós rábólint.
Katalin! Ezt a nevet mondtad!
Így van!
Meg kell ünnepelnünk!
Nem ma és nem most! Miklós hangja nagyon határozott. A történet, amit mesélnem kellene bonyolult, rendkívül szövevényes, nincs időm előadni, azonnal indulnom kell. Kifizetem a fogadóst, és már itt sem vagyok.
Brendon füléhez közelebb hajol, bár erre sok szükség nincsen, mert a körülöttük kavargó ivóban megint óriási a zaj.
Katalin családja összerúgta a port a Sötét herceggel. Jó okom van feltételezni, hogy épp most támadják meg őket.
Brendon hatalmasat csap Miklós vállára.
Na, cimbora, akkor éppen nem mész sehová! Ezzel a két szememmel láttam, hogy a herceg és kísérete belépett a déli kapun, nem régen, talán két órája. Olyan ördöngős pedig még ő sem lehet, hogy egyszerre két helyen egye a fene!
Miklós megszorítja Brendon karját.
Biztos vagy benne?
Hát persze! Ki nem ismeri a legfeketébb herceget ebben az országban? – Határozottan bólint. – Biztosan őt láttam. De most azután végképp nem térhetsz ki a meghívás elől! Le kell ülnöd, és mindent el kell mesélned! Ki ennek a leánynak az apja, aki olyan őrült volt, hogy ujjat mert húzni azzal, akitől még királyunk is tart?
Rendben! Leülök, elmesélek mindent! De annyi időt hagynod kell, hogy a szolgámat előkerítsem, az utazási előkészületeket leállítsam, megtudjam, hová szállt meg a herceg.
Édes egykomám! Már te nem mész semerre! Megmondom én azt is, hová szállt az ördögök fattya! Mindent tudok! A fekete csődörhöz címzett fogadóban találod, ha keresed! Hol máshol? De ne most keresd! Sőt! Azt mondom, jobban teszed, ha soha nem keresed! Bár, meg kell hagyni, amiben mester a nagyúr, abban mester vagy te is! Karddal tudsz bánni.
Miklós kénytelen közbevágni, mert különben sosem jut szóhoz.
A szolgámat csak megkeresem...
Brendon közeléből azonban nem lehet egykönnyen távozni.
Dehogy! Majd megtalál ő téged, ne aggódj! Inkább ülj le, halljam, mi dolgod a herceggel! És megígérem, segítek, ha tudok. – A vidám szemekbe egy pillanatra komorság költözik. – Amit eddig a hercegről hallottam, csak a fele igaz, már megérdemli, hogy valaki végre kiirtsa ebből az árnyékvilágból.

A hét közepén kiütött egy vírus, de sikerült magam összekaparni. Elnézést a késésért! :-)

1 megjegyzés: